Campagnes maken, dat is wat ik het liefst doe. Ik heb er al veel gemaakt. Van begin tot eind in eigen beheer. Van concept tot uitvoering.
Het bedenken van een campagne, het schrijven van teksten, het organiseren van een kick-off, woordvoering, productie van RTV-spots en de inkoop van mediaruimte. Ik doe het allemaal. Zoals voor Defence for Children, bij ‘Eric moet blijven’, of ‘Geen kind op straat’. Dat zijn de kleinere campagnes.
Net zo leuk om te doen zijn grote campagnes, met een reclamebureau, een marketingteam, een communicatieteam, persvoorlichters en de afdeling events. Het overzicht houden, de lijn uitzetten, aansturen, combineren en scherp blijven. Hoe krijgen we de boodschap helder? Wat is de ideale middelen mix? Hoe zorg ik dat iedereen maximaal kan presteren om zo het eindresultaat te versterken? Zoals de campagne bij Unicef over HIV bij Baby’s. Niet het meest makkelijke onderwerp.
En het mooist zijn misschien wel de samenwerkingen. Campagnes met verschillende opdrachtgevers. Ik ga graag de uitdaging aan om samenwerkingen van de grond te krijgen. Of dat nu met veel verschillende organisaties is, of intern met teams met verschillende belangen. Niets is mooier dan de belangen bij elkaar brengen, mensen en boodschappen verbinden zonder dat er een laf gemiddelde uit komt waar niemand blij van wordt.
Dat mocht ik doen voor de Samenwerkende kinderfondsen waar De Week Van het Kind uit ontstond.
En als ultiem voorbeeld natuurlijk de Samenwerkende HulpOrganisaties, giro 555. De grootste fondsenwervende actie ooit in Nederland, meer dan 200 miljoen voor de slachtoffers van de Tsunami.
Meer weten? Neem contact met me op.